Płatności Direct Billing (SMS+)

Direct Billing (inaczej: SMS+, SMS Plus, Carrier Billing) - najnowsza forma płatności mobilnej będąca bezpośrednim konkurentem dla płatności kartą kredytową, a za razem bezpieczniejsza, gdyż nie wymaga podawania numeru karty kredytowej. Niewątpliwą zaletą tej formuły jest prostota dorównująca klasycznemu modelowi SMS Premium, a przy tym dużo większa elastyczność, gdyż umożliwia ustalenie ceny od 10 groszy do nawet 300 PLN na jednej transakcji co grosz.

Przebieg płatności w Direct Billing

Podanie numeru telefonu
Wiadomość ze szczegółami transakcji
SMS Autoryzacyjny
Zakończenie transakcji

Prowizje i taryfy w Direct Billing

W przypadku uruchamiania usługi Direct Billing (SMS Plus), dostawca usługi - w przeciwieństwie do tradycyjnych SMS Premium - nie jest ograniczony do tradycyjnych taryf obciążeniowych.

Sprzedawca ma możliwość ustalenia dowolnej ceny produktu w widełkach od 0,01 PLN do nawet 300,00 PLN w ramach jednorazowej płatności, która zostanie doliczona do jego rachunku GSM.

Wysokość prowizji dla Partnera zależna jest od Operatora (każdy oferuje inne stawki) i ustana jest na podstawie ich indywidualnej oceny serwisu.

Formy autoryzacji płatności w Direct Billing

W tym systemie mamy do dyspozycji następujące formy potwierdzenia płatności:

  1. Autoryzacja za pośrednictwem wiadomości SMS

    Klient wpisuje swój numer telefonu w formularzu płatności na stronie produktu lub usługi, oznacza swoją sieć po czym otrzymuje wiadomość tekstową na swój telefon wraz ze szczegółami płatności, nazwą usługi oraz kwotą płatności. Aby dokonać potwierdzenia klient musi odesłać SMS autoryzacyjny o treści "OK", który jest darmowy. Po poprawnym przesłaniu wiadomości system operatora pobiera odpowiednią kwotę i przekazuje informację o zrealizowaniu płatności właścicielowi usługi lub produktu.

  2. Autoryzacja za pośrednictwem kodu PIN

    Ta metoda została zastosowana w przypadku subksrypcji SMS gdzie nie sprawia większych problemów klientom. Polega ona na tym, iż klient wpisuje w formularzu swój numer telefonu, natomiast do wiadomości podsumowującej szczegóły transakcji dołączony jest kod PIN, który trzeba uzupełnić w formularzu, by dokończyć płatność. W momencie kiedy system właściciela produku prześle poprawny PIN operatorowi, ten obciąży konto klienta końcowego.