Płatności Direct Billing (SMS+)

Direct Billing (inaczej: SMS+, SMS Plus, Carrier Billing) - najnowsza forma płatności mobilnej będąca bezpośrednim konkurentem dla płatności kartą kredytową, a za razem bezpieczniejsza, gdyż nie wymaga podawania numeru karty kredytowej. Niewątpliwą zaletą tej formuły jest prostota dorównująca klasycznemu modelowi SMS Premium, a przy tym dużo większa elastyczność, gdyż umożliwia ustalenie ceny od 10 groszy do nawet 300 PLN na jednej transakcji co grosz.

Przebieg płatności w Direct Billing

Podanie numeru telefonu
Wiadomość ze szczegółami transakcji
SMS Autoryzacyjny
Zakończenie transakcji

Prowizje i taryfy w Direct Billing

W przypadku uruchamiania usługi Direct Billing (SMS Plus), dostawca usługi - w przeciwieństwie do tradycyjnych SMS Premium - nie jest ograniczony do tradycyjnych taryf obciążeniowych.

Sprzedawca ma możliwość ustalenia dowolnej ceny produktu w widełkach od 0,01 PLN do nawet 300,00 PLN w ramach jednorazowej płatności, która zostanie doliczona do jego rachunku GSM.

Wysokość prowizji dla Partnera zależna jest od Operatora (każdy oferuje inne stawki) i ustana jest na podstawie ich indywidualnej oceny serwisu. Zasadniczo, prowizje są znacznie korzystniejsze niż w przypadku tradycyjnych SMS Premium.

Dlaczego warto uruchomić kanał płatności Direct Billing?

Korzyści dla Sprzedającego

  • Wyższe prowizje
    W odróżnieniu od SMS Premium, w których bazowa prowizja wynosi około 50%, w przypadku Direct Billingu (SMS+) otrzymać możemy nawet 75% wartości transakcji!
  • Elastycznie ustawiane ceny
    W Direct Billingu nie ograniczają nas taryfy podobne co w przypadku płatności typu Premium Rate. Możemy ustawiać dowolną cenę za produkt, np. 149.99 PLN, począwszy od kilku groszy, aż do ponad 300 PLN!
  • Prostota implemetacji
    Dzięki prostemu API i gotowej formatce płatności (podobnej do takich, które są przy ePrzelewach), z wdrożeniem Direct Billingu na stronie nie powinno być żadnych problemów, a na wypadek takowych - nasz programista służy pomocą!
  • Zbiorcza faktura za całokształt sprzedaży
    W odróżnieniu od tradycyjnych transakcji, tych zrealizowanych przez Direct Billing nie musisz ujmować z osobna w swojej księgowości. Klient Twoją usługę ma fakturze za usługi GSM, w związku z czym nie musisz mu wystawiać rachunku czy faktury za sprzedaż. Wystawiasz jedną zbiorczą dla HotPay!
  • Wygodna dla Klienta forma płatności
    Direct Billing jest rodzajem płatności, który jest niezwykle przyjemny dla Kupującego. Dzięki wprowadzeniu tej formy przyjmowania wpłat, konwersja ogólna Twojego sklepu może znacznie wzrosnąć!

Korzyści dla Kupującego

  • Szybkość dokonywania transakcji
    Czas począwszy od zainicjowania transakcji, aż po jej sfinalizowanie, nie powinien wynosić więcej niż kilkunastu sekund.
  • Odroczona płatność
    W przeciwieństwie do płatności przelewem czy kartą kredytową, w Direct Billing Klient nie musi płacić od razu. Realny koszt ponosi dopiero następnego miesiąca po otrzymaniu faktury od Operatora GSM.
  • Brak trudnych loginów i haseł
    Forma przebieg płatności w Direct Billing sprawia, że nasz Klient nie musi pamiętać skomplikowanych loginów i haseł do realizacji płatności. Wszystko odbywa się poprzez autoryzację w SMS.
  • Bezpieczeństwo transakcji
    Podczas dokonywania transakcji nie trzeba logować się do swojego banku. Nie trzeba także pozostawiać danych do swojej karty, co wpływa na bardzo wysokie bezpieczeństwo dla Klienta.
  • Wygoda płatności
    Wielu Klientów rezygnuje ostatecznie z kupna przez fakt trudności realizacji zakupu. W przypadku ruchu mobilnego zjawisko to jest jeszcze bardziej wyraźne. Wygoda płatności poprzez Direct Billing minimalizuje ten problem!

Formy autoryzacji płatności w Direct Billing

W tym systemie mamy do dyspozycji następujące formy potwierdzenia płatności:

  1. Autoryzacja za pośrednictwem wiadomości SMS
    Klient wpisuje swój numer telefonu w formularzu płatności na stronie produktu lub usługi, oznacza swoją sieć po czym otrzymuje wiadomość tekstową na swój telefon wraz ze szczegółami płatności, nazwą usługi oraz kwotą płatności. Aby dokonać potwierdzenia klient musi odesłać SMS autoryzacyjny o treści "OK", który jest darmowy. Po poprawnym przesłaniu wiadomości system operatora pobiera odpowiednią kwotę i przekazuje informację o zrealizowaniu płatności właścicielowi usługi lub produktu.

  2. Autoryzacja za pośrednictwem kodu PIN
    Ta metoda została zastosowana w przypadku subksrypcji SMS gdzie nie sprawia większych problemów klientom. Polega ona na tym, iż klient wpisuje w formularzu swój numer telefonu, natomiast do wiadomości podsumowującej szczegóły transakcji dołączony jest kod PIN, który trzeba uzupełnić w formularzu, by dokończyć płatność. W momencie kiedy system właściciela produku prześle poprawny PIN operatorowi, ten obciąży konto klienta końcowego.

Zobacz, jak w praktyce wygląda płatność

Aby zobaczyć, w jaki sposób wygląda formatka wraz z procesem płatności, kliknij w button poniżej: