Co jest lepsze dla Twojego e-commerce: strona vs landing page

C

Handel elektroniczny to permanentny wzrost ilości dostępnej w sieci niestacjonarnej sprzedaży. A więc, idąc dalej, konkurencja na – niemal nieograniczonym – rynku. Jeśli więc chodzi o e-commerce i ogólnie pojętą promocję swoich produktów trzeba liczyć się z nieustanną walką o klienta. A ponieważ żyjemy w czasach pędu i bombardowania nas treściami z każdej strony – klient poświęca mniej czasu, by przekonać i przeznaczyć swoją chwilę, by zapoznać się z ofertą. Niezbędna jest więc swego rodzaju wizytówka w sieci. Do dyspozycji masz dwa kluczowe rozwiązania. Przed Tobą: strona internetowa vs landing page.

Czytaj też: JAK USPRAWNIĆ E-COMMERCE W CZASACH INFLACJI?

Twój e-commerce na stronie internetowej

Pierwszym, co pewnie przychodzi Ci na myśl jest założenie własnego sklepu internetowego, a więc tradycyjnej strony internetowej. Taka strona może bardzo dynamicznie zmienić się z portfolio marki w znany i sprawdzony sklep. Ten z kolei momentalnie daje możliwość zapoznania się z informacjami na temat samego produktu czy usług. Co więcej – od razu zamówić to, co go zainteresowało.

W takiej formie więc strona może stać się alternatywą stacjonarnego sklepu, gdzie klient może swobodnie przechadzać się między półkami.

Czytaj też: JAK POLITYKA ZWROTÓW WPŁYWA NA SPRZEDAŻ W TWOIM E-COMMERCE?

Jaka jest dobra strona internetowa?

Otóż, jeśli chodzi o e-commerce w formie tradycyjnej strony internetowej – ta powinna być na tyle intuicyjna, by konsument wiedział, co i jak ma zrobić, by osiągnąć efekt, który ma w planach. A więc konieczne jest sprawne wyszukiwanie docelowych treści. 

Sklep musi być atrakcyjny wizualnie i sprawnie wyświetlać się na ekranach mobilnych, a więc dostosowywać się do wyświetlacza. Dodatkowo – musisz zawrzeć tutaj szereg słów kluczowych i treści pełnych wartości dodanych.

Jak więc widzisz, Twój e-commerce to nie tylko jakaś tam strona internetowa, nie tylko wizytówka marki, ale przede wszystkim swego rodzaju mapa po ofercie i Twoich możliwościach. A nikt nie lubi nieprzejrzystych map. 

Jeśli jednak zaprojektujesz taką witrynę dobrze – będzie czytelna i przejrzysta – zdecydowanie podtrzyma uwagę klienta. 

Twój e-commerce to nie tylko jakaś tam strona internetowa, nie tylko wizytówka marki, ale przede wszystkim swego rodzaju mapa po ofercie i Twoich możliwościach.

Czytaj też: PŁATNOŚCI TO NIE WSZYSTKO, CZYLI DLACZEGO MÓJ SKLEP NIE SPRZEDAJE?

Handel elektroniczny to permanentny wzrost ilości dostępnej w sieci niestacjonarnej sprzedaży. A więc, idąc dalej, konkurencja na - niemal nieograniczonym - rynku. Jeśli więc chodzi o e-commerce i ogólnie pojętą promocję swoich produktów trzeba liczyć się z nieustanną walką o klienta. A ponieważ żyjemy w czasach pędu i bombardowania nas treściami z każdej strony - klient poświęca mniej czasu, by przekonać i przeznaczyć swoją chwilę, by zapoznać się z ofertą. Niezbędna jest więc swego rodzaju wizytówka w sieci. Do dyspozycji masz dwa kluczowe rozwiązania. Przed Tobą: strona internetowa vs landing page.
Przykład strony sklepu internetowego.

Landing page – długa strona produktu?

Alternatywą tradycyjnej strony internetowej dla działalności e-commerce jest dedykowany landing page. A więc strona ukierunkowana na konkretny cel, zachęcająca użytkownika do podjęcia działania, które przybliży go do tego celu. 

W efekcie – z założenia ten potencjalny klient wie, czego może się spodziewać po odwiedzeniu strony Twojego e-commerce.

💡 CIEKAWOSTKA 💡

Ograniczona do minimum ilość tekstu i odpowiedni user experience zwiększa szansę na zakupy/wypełnienie formularza/pobranie Twojego pliku.

Co ciekawe, ta forma strony często pojawia się przy kampaniach sprzedażowych Google Ads czy Facebook Ads. Głównym celem tych z kolei jest przede wszystkim przekierowanie ruchu na stronę i zebranie danych kontaktowych.

Jeśli więc pójdziesz w landing – możesz od początku zaproponować klientowi zakup jednego konkretnego produktu – na przykład cyfrowego. I to bez konieczności przekierowania go na stronę z całkowitą ofertą.

Dodatkowo, taki landing może służyć jako strona dająca możliwość pozostawienia swoich danych osobowych, by zapisać się na przykład na wydarzenie. Odpowiednio zaprojektowana daje właścicielowi możliwość interakcji z klientem, gdzie można dokładnie zbadać jego potrzeby. 

W międzyczasie taki landing może okazać się oficjalnym zaproszeniem klienta do odwiedzin pełnej strony internetowej, a więc… Przejrzenia całej oferty Twojego sklepu. 

Landing page jaki jest – każdy widzi, czyli cechy dobrego landingu
  • Przeznaczony do wybranego celu 
  • Oferujący konkretną usługę lub produkt
  • Łatwy i intuicyjny w obsłudze
  • Posiadający dostosowane do celu przyciski wywołujące reakcję klienta
Handel elektroniczny to permanentny wzrost ilości dostępnej w sieci niestacjonarnej sprzedaży. A więc, idąc dalej, konkurencja na - niemal nieograniczonym - rynku. Jeśli więc chodzi o e-commerce i ogólnie pojętą promocję swoich produktów trzeba liczyć się z nieustanną walką o klienta. A ponieważ żyjemy w czasach pędu i bombardowania nas treściami z każdej strony - klient poświęca mniej czasu, by przekonać i przeznaczyć swoją chwilę, by zapoznać się z ofertą. Niezbędna jest więc swego rodzaju wizytówka w sieci. Do dyspozycji masz dwa kluczowe rozwiązania. Przed Tobą: strona internetowa vs landing page.
Przykład landingu – mamy tutaj na przykład: dwa pola w formularzu kontaktowym | widoczny formularz kontaktu | informacja o krótkim okresie oczekiwania na połączenie |

strona A One page – różnice

Jeśli więc chodzi o batalie pt. strona internetowa vs landing page – pojawia się pytanie czy jest tutaj wygrany? Gdy spróbujemy porównać klasyczną stronę internetową z intuicyjnym landing page – możesz odnieść jedno wrażenie. Wybór następuje przede wszystkim między ilością, a jakością treści.

Strona internetowa

🔴 Strona internetowa Twojego e-commerce to przede wszystkim podstrony, linki, sekcje i kategorie. A więc swego rodzaju drogowskazy i znaki dla klienta.

🔴 Strona główna nie skupia się na jednym celu. W efekcie możesz zaprojektować ją na więcej sposobów niż landing. Przeważnie jednak skomplikowane projekty kosztują więcej. Co za tym idzie – mogą spowolnić Twoją witrynę. Jakie cele może mieć Twoja witryna?

  • Informacyjny – strona zaprojektowana w taki sposób, by dostarczyć jak największą liczbę informacji o Twoim sklepie.
  • Sprzedażowy – jeśli skupiasz się na działalności e-commerce, to na stronie głównej sklepu muszą od razu się wyświetlać wybrane produkty, na przykład oferta sezonowa, promocje albo opcje dostawy. 
  • Ekspercki – ten układ sprawdza się, jeżeli przede wszystkim prezentujesz odbiorcom newsy i wiedzę.

🔴 Pełnoprawna strona zachęca do przeklikania się przez nią. A więc w efekcie – do odkrywania kolejnych kart. Z założenia powinna więc budzić zainteresowanie firmą, a nie być tylko wycinkiem działalności.

🔴 Jeśli z kolei chodzi o ilość tekstu na stronie – ta musi wyczerpywać temat i odpowiedzieć na skomplikowane pytanie.

Landing page

Warto tutaj jednak zaznaczyć, że…

🔴 landing page to przeważnie element pojedynczej kampanii marketingowej, a nie stała część twojej strony. Co więcej – taki format jest przede wszystkim nastawiony na:

  • pozyskiwanie leadów,
  • click-through – dedykowany klientom, których chcesz przekonać do przejścia na stronę dalej.

🔴 Landing page to zawsze pojedyncza strona zachęcająca na przykład do wypełnienia formularza. Co ciekawe, jednym z elementów może tutaj być dodatkowe okno z podziękowaniem do użytkownika, który wykonał akcję.

Nie ma tutaj potrzeby dodawać więcej informacji czy zachęcaczy, chyba że wykorzystujesz ją na przykład jako część lejka sprzedażowego albo marketingowego.

💡 CIEKAWOSTKA 💡

Gdyby landing page był etapem w Twoim lejku, mógłby poprowadzić użytkowników dalej.

Skuteczny landing page to także… 

🔴 prostota. Jeden formularz kontaktowy, zdjęcie, licznik do rozpoczęcia promocji. Natomiast, o ile landing page świetnie się sprawdzi przy prezentacji jednego produktu, dużo słabiej wypada jako wizytówka firmy, która ma dawać ogląd na szerszy wachlarz Twoich możliwości.

🔴 Równocześnie content na landing page’u musi być krótki. A co ważniejsze – precyzyjny! W efekcie musisz uważać na słowa. Co więcej – musisz także koniecznie przemyśleć hasło, którym będziesz przyciągał potencjalnego klienta.

🔴Celem landingu jest konkretny i precyzyjny przekaz.

Czytaj też: JAK SPRZEDAWAĆ PRODUKTY CYFROWE?

Podsumowanie – strona czy landing?

Dobrze jest mieć własną wizytówkę w internecie, czyli pełną stronę internetową.

Dziś jednak wiele marek rezygnuje z niej na rzecz profili w social mediach. Nie jest to najlepsza strategia długoterminowa, ale trzeba przyznać, że całkiem się sprawdza.

Jednak całkowite opieranie strategii marketingowej wyłącznie na reklamie w social mediach jest niesamowicie krótkowzroczne. Jeśli chcesz rozkręcić swój e-commerce i kużywać takich narzędzi, jak na przykład Google Ads, nie obejdzie się bez landing page’y

I co ciekawe – na jednym landingu możesz się skupić jedynie na ograniczonym wycinku Twojej oferty, więc naprawdę musisz mieć ich kilka!

W efekcie pełnoprawna strona internetowa może nie wygląda na niezbędną, ale jednak sprawdza się w charakterze centrum dowodzenia Twojego biznesu.

Landing page jest z kolei niezbędny do celów reklamowych. A ponieważ kreacja go jest łatwa – warto z tego skorzystać!

Czytaj też: JAK ROBIĆ BEZPIECZNE ZAKUPY W SIECI? 10 PRZYKAZAŃ MĄDREGO KLIENTA

Najnowsze wpisy

Social Media