Jak wysyłać paczki klientom e-commerce? To pytanie, które zadaje sobie niemal każdy początkujący właściciel sklepu online!
Według raportu Gemius 2019 największą popularnością wśród klientów cieszy się dostawa do domu lub miejsca pracy. Tuż za nią z kolei znajduje się odbiór zamówienia w paczkomacie. Wniosek jest więc tak naprawdę jeden – klienci oczekują przede wszystkim szybkości, niezawodność i wygody w kontekście miejsca odbioru i możliwości zwrotu. Musisz wziąć to pod uwagę projektując swój system wysyłkowy!
Czytaj też: ILE KOSZTUJE SKLEP INTERNETOWY? POZNAJ CENY ZAŁOŻENIA SKLEPU ONLINE
Jak wysyłać paczki klientom e-commerce, czyli przewoźnik przewoźnikowi nie równy…
Co ciekawe, jak podaje Gemius – polscy klienci e-commerce w Polsce najchętniej korzystają z usług DPD, DHL czy InPost. Na późniejszych miejscach z kolei znaleźli się na przykład Pocztex, UPS, GLS czy FedEx.
Warto jednak zaznaczyć, że największą popularność DPD i InPostu potwierdza też raport Polskiego Instytutu Badań Jakości. Tutaj na szczycie znalazł się InPost ceniony na przykład za rzetelność, terminowość czy innowacyjne rozwiązania i krótki czas oczekiwania na dostawę. DPD z kolei wśród klientów cieszy się popularnością przede wszystkim ze względu na uprzejmość kurierów, terminowość czy szybkość realizacji i brak uszkodzeń paczek!
W efekcie, z powyższych danych wynika jedno – w swoim e-commerce powinieneś postawić na przewoźników, którzy… Cieszą się zaufaniem klientów. Istotny jest równocześnie nie tylko koszt samej dostawy, ale niezawodność i czas oczekiwania na paczkę.
Czytaj też: 7 ASPEKTÓW MARKETINGU ECOMMERCE, KTÓRE MUSISZ ZNAĆ, CZYLI JAK REKLAMOWAĆ SKLEP SKUTECZNIE?
Uwzględniaj formy dostawy
Okazuje się też, że w dzisiejszym świecie zdecydowana większość sklepów online oferuje kilka różnych metod wysyłki. W efekcie klienci mają możliwość wyboru opcji, która jest dla nich w danym momencie najwygodniejsza! Jeśli więc połączysz na przykład DPD z InPostem czy Paczką w RUCHu – oferujesz swoim klientom usługę w pełni kompleksową pod kątem finansowym, dopasowaną zarazem do potrzeb osób w różnym wieku.
Pamiętaj jednak, że kurier i paczkomat to dziś minimum – obie te formy są najbardziej cenione przez kupujących. Jeśli więc prowadzisz sklep w większym mieście, pomyśl także o opcji odbioru osobistego.
Pamiętaj o… Pakowaniu paczek!
Bezbarwny karton oklejony szarą taśmą klejącą na starcie przegrywa z przyjemnym dla oka pudełkiem, przystosowanym do produktu i grupy docelowej. Dlatego zadbaj o estetyczne opakowanie, które odpowiada identyfikacji wizualnej Twojej marki. Możesz również dołączyć do paczki ulotkę czy drobny upominek. Pakuj produkty w sposób niestandardowy, który budzi emocje i zapada w pamięć. W ten sposób opowiesz fragment swojej historii.
Może… darmowa dostawa przy przekroczeniu progu zakupowego?
Warto! Zaproponuj klientom bezpłatną wysyłkę, gdy wartość zamówienia przekroczy wyznaczoną przez Ciebie kwotę. Może to być kwota jakakolwiek, ale najlepiej, żeby Tobie także się to opłacało. Przy dobrze zaprojektowanej strategii taki zabieg będzie zdecydowanie opłacalny i, co ważniejsze, powiększy wartość koszyka zakupowego w Twoim sklepie internetowym. Możesz wziąć też dodatkowo udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy. Taki dzień ma miejsce co roku w grudniu i dobrze jest dać użytkownikom taką opcję, aby pozyskać większą ilość klientów i nawiązać z nimi długotrwałą relację, która z kolei przełoży się na Twój zysk!
Jak wysyłać paczki klientom e-commerce?Oszczędzaj na wysyłce paczek
IAI Broker to chyba najtańsze usługi kurierskie bez podpisywania umowy. Wynegocjować tutaj można bardzo atrakcyjne stawki cenowe za usługi DPD, InPost i Paczki w RUCHu. Co ciekawe, są one znacznie znacznie niższe niż te, które mogą uzyskać małe i średnie sklepy internetowe na własną rękę. W efekcie – ceny będą atrakcyjniejsze także dla Twoich klientów. Możesz skorzystać też na przykład z integracji z innymi firmami kurierskimi, rozliczanej poza usługą IAI Broker.