Hej! Jeśli jesteś tutaj, najpewniej, myślisz o założeniu własnego sklepu online, ale równocześnie masz także szereg obaw w kontekście silnej konkurencji. Albo może masz już działający sklep, ale sprzedaż jest jednak niższa niż zakładana przez Ciebie na początku? W obu wymienionych scenariuszach powinnam Cię zainteresować chociaż na moment! Dlaczego? Ano dlatego, że chcę podsunąć Ci kilka pomysłów jak reklamować sklep skutecznie! Jak zwiększać sprzedaż i budować lojalność klientów, a w efekcie – wyróżnić się na rynku! To co? Chodź na kawę!
Czytaj też: NISZA DLA TWOJEGO SKLEPU ONLINE – JAK JĄ ZNALEŹĆ?
Jak reklamować sklep skutecznie? Dlaczego to właśnie marketing w eCommerce jest kluczowy?
Marketing to temat bardzo szeroki. Ten w eCommerce to szereg strategii i działań, które mają promować Twój sklep, a co za tym idzie – pozyskiwać nowych klientów, utrzymywać dotychczasowych i… Zwiększać konwersję! Nie chcę mówić Ci, jak autorzy Małych poradników przedsiębiorców, że marketing online jest niezbędny, bo rynek sklepów w sieci jest konkurencyjny, ale… Muszę! 🙂
Warto powtarzać i grzmieć jedno i to samo, bo mimo tego, że wciąż szereg Poradników Przedsiębiorcy o tym mówi – wciąż są sprzedawcy, którzy nie stosują się do zaleceń. A tym samym – strzelają w swój koszyk. Trzeba nie tylko zadbać o ofertę czy dobrze działającą stronę, ale musisz też umieć dotrzeć do potencjalnych klientów, budować z nimi relację i zachęcić ich do zakupu. Umiejętna reklama sprawia, że Twój sklep jest rozpoznawalny, staje się bardziej widoczny (także dla algorytmów Googla, a może przede wszystkim!), ale dodatkowo – odpowiada na potrzeby danej grupy docelowej.
Dlatego też główne pytanie, jakie dziś Ci zadam – czy jako właściciel sklepu jesteś pewien, że dasz sobie z tym radę? Jeśli nie – nie ma w tym nic złego! Nikt z nas nie może być specjalistą od wszystkiego. Ty także! Dlatego warto rozważyć wsparcie specjalistów.
Jakie działania marketingowe wspiera rozwój Twojego eCommerce?
Nie ma jednego przepisu na promocję sklepu online. Część z nich dadzą natychmiastowe efekty, do innych potrzeba nieco czasu. Musisz też mieć na uwadze, że w zależności od tego, jaki kierunek wybierzesz – potrzebne będą nakłady finansowe, które należy uwzględnić w swojej strategii rozwoju. Bardzo duże znaczenie na to, jakiej promocji potrzebuje Twój sklep ma kilka czynników. Na przykład: branża, konkurencyjność, oferowane produkty czy ich ceny.

7 aspektów marketingu eCommerce – jak reklamować sklep skutecznie?
Nie zawsze najprostsze Google Adsy się sprawdzą. Ba, powiem więcej – niemal nigdy podstawowa wersja takich reklam się nie sprawdzi! Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy podpowiedzą Ci, gdzie szukać punktów zaczepienia. Już spieszę Ci z krótką checklistą, którą warto wziąć pod uwagę!
Dbaj o SEO. Pod tym szalonym skrótem mieści się optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na przykład Google. Proces takiej optymalizacji polega na dostosowaniu treści, struktury i technologii strony do wymagań algorytmów wyszukiwarek. Wszystko po to, by poprawić pozycję sklepu w wynikach organicznych. Co robi SEO? Przede wszystkim pomaga Ci zwiększyć widoczność sklepu – macha do klientów i zaprasza do ruchu na stronie.
?Ciekawostka?
Klienci, którzy trafiają do Ciebie z wyszukiwarki to przeważnie tacy, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą.
Pamiętaj, że Content is a King. Proste stwierdzenie, które doskonale znasz. Znów się powtarzam, mam tego pełną świadomość. Ale mam też świadomość tego, że content marketing to nic innego, jak rozmowa z grupą docelową. Komunikacja Ciebie i Twojej marki w bardzo różny sposób. Przez artykuły, poradniki, ebooki czy infografiki. Co możesz zrobić w tym obszarze? Na przykład edukować odbiorców w ramach Twojej branży (jeśli sprzedajesz na przykład panele podłogowe!), budować zaufanie czy informować klientów o promocjach czy programach partnerskich.
Czytaj też: AUDYT DOSTĘPNOŚCI SKLEPU – JAK ZROBIĆ GO SAMEMU?
Content is a king
Za contentem stoją murem social media, czyli coś, co dziś angażuje każdy sklep. Nawet pan Mietek z zieleniaka, najpewniej, ma chociaż stronę na Facebooku. Super! Tak trzeba żyć! Po to są te narzędzia, by z nich korzystać! To właśnie obecność tutaj i aktywność na takich portalach społecznościowych mogą uratować Ci biznes! Social media służą przecież zarówno komunikacji z potencjalnymi klientami, jak i promocji oferty czy treści, zbierania opinii i sugestii czy tworzenia realnej społeczności wokół Twojego sklepu!
Ciut trudniej robi się w kontekście kampanii reklamowych typu PPC – Pay Per Click. Są to reklamy płatne wyświetlane w wyszukiwarce lub na innych stronach, na przykład na Facebooku czy Instagramie. Sytuacja z PPC z kolei jest o tyle trudna, że tutaj musisz wiedzieć do kogo mówisz (i musisz to zaznaczyć w formularzu kampanii!). PPC polega na tym, że płacisz wyłącznie za kliknięcia w reklamę i przejście do sklepu. Ten model pozwoli Ci na szybkie dotarcie do dużej liczby odbiorców i precyzyjnie targetowanie według słów kluczowych, lokalizacji, wieku, a także zainteresowań. Dokładnie! Zainteresowania są ważne nie tylko na pierwszej randce, ale przede wszystkim w biznesie! Musisz wiedzieć, czym interesują się Twój potencjalny klient, by móc trochę poflirtować z nim swoją reklamą, a co za tym idzie… Zaprosić go do siebie!
Email Marketing pomoże!
Rozważ e-mail marketing! Równocześnie pamiętaj, że zbyt natarczywe wypisywanie do klientów to nie jest coś, co użytkownicy lubią najbardziej. Pozostańmy w sferze randkowania – nikt nie lubi natarczywości i kilku wiadomości pod rząd! Utrzymuj z klientem kontakt, ale nie zarzucaj go wiadomościami, daj zatęsknić i pamiętaj – zachęcaj do powrotu, na przykład rabatami, promocjami czy nowościami.
Równocześnie pamiętaj o analityce internetowej, która zbiera, a przede wszystkim poddaje badaniom i interpretowanie danych dotyczących ruchu i zachowań użytkowników na stronie internetowej. Ma to na celu monitoring i stałą ocenę skuteczności działań marketingowych, a także podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.
Kwestia ostatnia w kontekście aspektów marketingu eCommerce, który dziś poruszymy – marketing automation – to automatyzacja procesów marketingowych za pomocą specjalnego oprogramowania. Takie narzędzie pozwala na dużą oszczędność czasu, ponieważ raz ustawione działanie będzie powtarzane, na przykład po każdym zakupie.

Co zrobić jeśli zdecydujesz się na agencję marketingową?
Jeśli rozważasz skorzystanie z usług agencji marketingowej dla e-commerce… Sprawdź kilka kryteriów, na które powinieneś zwrócić uwagę!
- Przeanalizuj agencyjne doświadczenie i portfolio,
- sprawdź jak wygląda ich specjalizacja i kompetencje, co oferują i na jakich usługach się skupiają,
- przeglądaj opinie i rekomendacje,
- ustal jasną strategię i plan działania,
- jasno określ cenę i warunki umowy przed jej zawarciem!
Powodzenia! 🙂