Karty płatnicze w Twoim e-commerce. Poznaj możliwości płatności kartami

K

Karty płatnicze w Twoim e-commerce – brzmi dumnie? Dokładnie! I dlatego właśnie zarówno debetówki, jak i kredytówki mają się dobrze: są często wykorzystywane nie tylko w offline, ale także właśnie w sieci. Wszystko dlatego, że oferują szerokie możliwości wyboru metod płatności za zamówienie i wiele dodatkowych opcji! Jak jednak – z równoczesną korzyścią dla klienta i sprzedawcy – stosować karty płatnicze w e-commerce?

źródło: freepik.com

Karty płatnicze w e-commerce: czy to wciąż popularne?

Poza tradycyjnymi transakcjami wymagającymi podania danych karty w e-sklepie – klienci mają teraz możliwość płatości kartą płatniczą za pośednictwem na przykład Google Pay czy kartą zapisaną w sklepie – według badania Omni-commerce. Kupuję wygodnie. – 9%. W międzyczasie po drabince popularności transakcji pną się także transakcje OneClick, płatności cykliczne czy walutowe, o których działania konieczne jest posiadanie karty.

Jakie są najpopularniejsze rozwiązania oparte o karty płatnicze w e-commerce?

To prawda, że podawanie danych karty w sklepie internetowym podczas finalizacji każdego zamówienia jest czasochłonne i można je ominąć. Istotnie. Dlatego też istnieje szereg innych alternatyw, które umożliwiają zdecydowane skrócenie tego procesu do minimum. A w efekcie pozwalają na finalizację zamówienia zaledwie jednym kliknięciem. Jakie to alternatywy?

🔻 OneClick

Nowe rozwiązanie, które umożliwia płatności realnie jednym kliknięciem. Przy pierwszej transakcji uzupełniamy tutaj dane karty i pozwalamy na ich zapamiętanie. W ten sposób z kolei każde kolejne zakupy wymagają już zaledwie jednego kliku KUP TERAZ.

Co ciekawe, można zapamiętać nie tylko konkretny sklep, ale i… przeglądarkę internetową! Wówczas OneClick będzie działał w każdym sklepie uruchomionym przez wskazaną przez nas przeglądarkę.

Dodatkowo, ten rodzaj płatności można zastosować równocześnie podczas płatności kartą, jak i innych metodach – BLIKu, Google czy Apple Pay. Jeśli chodzi o zabezpieczenie takiej transakcji – jest to zmiana numeru karty na jednorazowy token. Z kolei sam sprzedawca nie otrzymuje wówczas żadnych danych, w związku z czym nie musi podlegać dodatkowej certyfikacji.

🔻 Płatności kartą cykliczne

Płatności cykliczne możecie znać na przykład z opłacania rachunków telefonicznych, podczas których to można zaznaczyć comiesięczną transakcję stałą. W efekcie, kupujący nie muszą pamiętać o regulacji należności za abonament czy subskrypcję, a sprzedający otrzymuje terminowo opłaty za świadczone usługi. 

Taka alternatywa sprawdza się przede wszystkim tam, gdzie wymagane są regularne opłaty, więc na przykład w firmach ubezpieczeniowych czy szkoleniowych.

🔻 Chargeback

Obciążenie zwrotne. Brzmi tajemniczo, a ile daje radości! Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie konsumenta dokonującego płatności kartą. Można z takiej metody skorzystać na przykład wtedy, gdy nie otrzymaliśmy opłaconych produktów. Jeśli sprzedawca nie zwróci nam środków za oddany towar w terminie, albo ktoś ukradł nam kartę czy obciążono nas dwukrotnie – możemy z takiej funkcji skorzystać. 

Taką ofertę posiadają wszyscy właściciele kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych Visa lub Mastercard. Trzeba jednak udać się z reklamacją do banku i poczekać na indywidualne rozpatrzenie sprawy. Klienci jednak mają pełne prawo skorzystać ze swoich praw. 

Z kolei z punktu widzenia sprzedawcy chargeback to swego rodzaju zachęta do ciągłego doskonalenia się i podnoszenia poziomu obsługi swoich klientów.

Czytaj też: JAK ROBIĆ BEZPIECZNE ZAKUPY W SIECI? 10 PRZYKAZAŃ MĄDREGO KLIENTA

Najpopularniejsze metody płatności oparte o karty płatnicze w Polsce

Najpopularniejsze metody płatności oparte o karty w Polsce

Jeśli z kolei chodzi o zamiłowanie Polaków do płatności kartą w internecie – mają szereg możliwości. A co ważniejsze – namiętnie z nich korzystają! Obok tradycyjnej zapłaty można także pokusić się o Apple czy Google Pay, a także płatności walutowe. 

Zważywszy na fakt, że uruchomienie takich płatności we własnym e-commerce nie jest trudne – z pewnością warto dać klientom możliwość zapłaty za zamówienie w formie, jaka najbardziej im odpowiada! Zaprocentuje to mniejszą liczbą porzuconych koszyków, a co za tym idzie… Większą sprzedażą!

Wdrożenie płatności kartą w Twoim sklepie internetowym: sposoby wdrożenia

Tymczasem, podobnie jak w przypadku innych metod płatności – masz, drogi sprzedawco, kilka możliwości wdrożenia kart płatniczych w e-commerce. W zależności od możliwości i potrzeb – możesz wybrać tę, która bardziej Ci pasuje! 

Dwie twarze płatności kartą – po pierwsze white label

Model white label oznacza, że proces finalizacji zakupów odbywa się od początku do końca w Twojej witrynie. Klient nie jest więc przekierowywany poza stronę sklepu a więc nic go nie rozprasza. Co więcej, prawdopodobieństwo, że porzuci koszyk przez zapłatą za zamówienie jest zdecydowanie mniejsze.

Dodatkowo ten model pozwala także na przykład na personalizację strony z płatnościami czy wdrożenie rozwiązań usprawniających proces zakupowy, na przykład OneClick, płatności cykliczne – rekurencja czy technologii AJAX. Jednak uruchomienie płatności w takim modelu wymaga prac programistycznych po stronie właściciela sklepu. 

Po drugie – formatka płatnicza

Formatka płatnicza to z kolei rozwiązanie polegające przede wszystkim na przekierowaniu klienta chcącego opłacić zamówienie na stronę operatora płatności, na której umieszczone są dostępne w sklepie formy zapłaty. 

W efekcie klient opłaca zamówienie poza witryną sklepu, a po pomyślnej finalizacji zostaje do niego z powrotem przekierowany. Tego rodzaju wdrożenie jest zdecydowanie prostsze, a od właściciela sklepu wymaga jedynie dodania we właściwym miejscu przycisku zapłać teraz. Jest to, co ciekawe, rozwiązanie, z którego korzysta większość sklepów, a w efekcie zna go zdecydowana większość klientów.

🛑 PRZETESTUJ NASZĄ FORMATKĘ PŁATNOŚCI! 🛑

Jeśli chodzi o podsumowanie – jest jedno. Wygodne, szybkie, bezpieczne i szeroko dostępne – tak legitymują się metody płatności oparte o karty płatnicze. Warto wykorzystywać je w swoim e-commerce. A w efekcie dać klientom możliwość wyboru preferowanej formy zapłaty za zamówienie, równocześnie przyspieszając cały proces zakupowy.

Czytaj też: PAY BY LINK, CZYLI JAK ROZWIJAĆ HANDEL KONTEKSTOWY? 

Najnowsze wpisy

Social Media