Jak zwiększyć ilość i wartość zakupów w sklepie online B2B?

J

Trudne realia rynkowe stały się jednocześnie głównym motorem napędowym cyfryzacji. Dane te potwierdza raport Digi Index 2022, który mówi jasno: inwestycje w rozwój oprogramowania swojego sklepu inwestuje 70% badanych firm. Z kolei samo zwiększenie wydatków na ten cel planuje blisko 40% przedsiębiorców. Jak więc zwiększyć ilość i wartość zakupów w sklepie online w formule B2B? Jakie są kluczowe funkcje w Twoim e-sklepie? 

Przede wszystkim zarządzając platformą e-commerce musisz mieć na uwadze potrzeby Twoich partnerów biznesowych! I to, że ich potrzeby to równocześnie potrzeby firmy jako organizacji, ale także te pracownicze. Co więcej – są to też często przyzwyczajenia pracowników. 

Dziś swobodnie korzystamy z różnych technologii jako konsumenci. I, co ważne, takiego samego doświadczenia oczekujemy robiąc zakupy dla firm.

Trudne realia rynkowe stały się jednocześnie głównym motorem napędowym cyfryzacji. Dane te potwierdza raport Digi Index 2022, który mówi jasno: inwestycje w rozwój oprogramowania swojego sklepu inwestuje 70% badanych firm. Z kolei samo zwiększenie wydatków na ten cel planuje blisko 40% przedsiębiorców. Jak więc zwiększyć ilość i wartość zakupów w sklepie online w formule B2B? Jakie są kluczowe funkcje w Twoim e-sklepie? 

Wielokoszykowość – jak zwiększyć ilość i wartość zakupów hurtowych online?

Wielokoszykowość to funkcja bardzo istotna. Na przykład podczas, gdy klienci są w posiadaniu sporych ilości filii lub mają podzielony budżet na konretnedziały – wielokoszykowość pozwala im odpowiednio zaplanować zakupy. To zdecydowane ułatwienie, które z kolei podniesie wskaźnik zadowolenia Twojego klienta. 

Równocześnie nie wymaga od Ciebie niemal żadnej dodatkowej inicjatywy.

Co prawda, funkcja ta dopiero wchodzi na polski rynek i niewiele platform B2B e-commerce posiada ją już w swojej ofercie. Jednak nie jest to tylko odpowiedź na pytanie jak zwiększyć ilość i wartość zakupów w sklepie online B2B w kontekście sprzedaży hurtowej. Jest to także odpowiedź na to, jak zdobyć przewagę konkurencyjną! Właśnie możliwość składania zamówień za pomocą wielu koszyków to jeden z najlepszych argumentów dla dużych przedsiębiorstw do wyboru Twojej firmy jako głównego dystrybutora.

Jednak czy da się jeszcze mocniej zachęcić klienta do zakupów hurtowych? Oczywiście! Wystarczy tylko dodać taką funkcję już do poziomu listingu. Wówczas zmniejszy się równocześnie ilość potrzebnych kliknięć w procesie zakupowym, co przyspiesza finalizację zamówienia.

Czytaj też: 3 POWODY, DLA KTÓRYCH WARTO ZAUTOMATYZOWAĆ ZWROTY I REKLAMACJE 

Zbiorczość, zbiorczość i jeszcze raz zbiorczość – jak zwiększyć wartość zakupów w sklepie online?

Jeśli chodzi o najważniejszy moduł ułatwiający zakup hurtowy w B2B – ten dotyczy opakowań zbiorczych. Jeśli na poziomie wyników wyszukiwania dodałeś przycisk, który pozwoli zdefiniować kontrolę nad opakowaniem – jesteś w domu!

Taki przycisk, co ciekawe, oznacza, że klient otrzymuje w rzeczywistym czasie informację dotyczącą dostępności opakowań. Równocześnie, może bardzo łatwo przeliczyć cenę za konkretną ilość produktu w danym opakowaniu. A w efekcie – wybrać najbardziej opłacalną opcję. Ma dodatkowo także ułatwione dodawanie całych opakowań do koszyka, co z kolei upraszcza ścieżkę zakupową.

Co ciekawe, w bardzo prosty sposób możesz zachęcać klientów do zamawiania całego kartonu czy nawet palety! Wystarczy, że zaproponujesz mu, na przykład, dodatkowe 10% rabatu za zakup wielopaków. Możesz też odwrócić nieco całą sytuację. Podstawową jednostką może być karton, za dekompletację dodajesz z kolei 10% narzutu. W efekcie – klient otrzyma lepszą cenę, sprzedaż rośnie, a… Obsługa magazynu unika czasochłonnej dekompletacji!

Zbiorczość, zbiorczość i jeszcze raz zbiorczość - jak zwiększyć wartość zakupów w sklepie online?

Automatyzacja powtarzalnych zamówień

Automatyzacja to królowa biznesu. Niech kwestie powtarzalne są automatyzowane! Ta funkcja ułatwia przecież zdecydowanie cykliczny zakup hurtowy. Stanowi także atut dla przedsiębiorstw mających w swojej ofercie artykuły o szybkiej zużywalności.

Równocześnie, funkcjonalność ta powinna przykuć uwagę przede wszystkim przedsiębiorstwom sprzedającym artykuły biurowe, papiernicze czy tekstylia!

Co ciekawe, cykliczne zamówienia są atrakcyjne przede wszystkim dla klientów, których koszyki zawierają wiele produktów. Wystarczy przecież znaleźć koszyk, który kiedyś zrealizowałeś a później – w efekcie jednego przycisku – skopiować go do niewysłanych! 

Co za tym idzie – system automatycznie sprawdzi, czy cena nie uległa zmianie oraz zweryfikuje stany magazynowe. Tak właśnie oszczędzasz bardzo dużo czasu na ponownym przeszukiwaniu kartoteki i… Dodawaniu artykułów pojedynczo!

Czytaj też: REKOMENDACJE PRODUKTOWE W TWOIM SKLEPIE ONLINE

jak zwiększyć wartość zakupów w sklepie online

Mobilność ponad wszystko

Prawdopodobnie, jeśli dotrwałeś do tego punktu, Twój biznes czasami wymaga spotkań z klientami i negocjacji warunków współpracy. Na pewno więc ucieszysz się na  fakt kompatybilności nowych szybkich koszyków z urządzeniami mobilnymi.

W efekcie, dzięki dostosowaniu graficznemu do wersji mobilnej platformy możesz bardzo sprawnie ustalić z klientem wartość hurtową. I to, oczywiście, w czasie rzeczywistym obliczając ceny rabatowe!

A co za tym idzie – w ten sposób cały proces negocjacyjny jest znacznie uproszczony i stanowi dodatkową zachętę do szybkiego sfinalizowania transakcji. Szybkie zakupy właśnie w takim modelu stanowią równocześnie ułatwienie dla Twoich handlowców, wpływając na ich efektywność!

Okazuje się, jak widzisz, że możliwości na to, by zwiększyć ilość i wartość zakupów online w Twoim sklepie e-commerce jest bardzo wiele. Powyższe wskazówki to jedynie fragment tego, co możesz zrobić, by zwiększyć zyski z zakupów jednego podmiotu.

Co ciekawe, popularność programów dla biznesu rośnie w Polsce nieprzerwanie już od wielu lat. Gwałtowny skok z kolei widoczny jest przede wszystkim od 2020 roku, od czasów pandemii. Coraz większym uznaniem wśród polskich przedsiębiorców cieszą się rozwiązania działające w modelu cloud computing. 

Pamiętaj, że cyfryzacja procesów biznesowych może chronić firmy przed efektem kryzysu czy nieprzewidzianymi zagrożeniami! Równocześnie zapewnia oszczędność kosztów. 

Czytaj też: LIVE COMMERCE – TREND, KTÓRY ZWIĘKSZY SPRZEDAŻ W TWOIM SKLEPIE ONLINE

Najnowsze wpisy

Social Media