W ciągu zaledwie 4 dni akcji promocyjnych pt. Czarny Piątek i Cyber Monday użytkownicy wykonali aż 11 milionów transakcji płatnościami BLIK. Co więcej, łączna wartość tych wyniosła ponad 1,6 mld PLN, przy tym z kolei aż 1,2 mld PLN przypadło na zakupy online. Najwięcej transakcji, oczywiście, wykonano w Black Friday, kiedy padł dodatkowo rekord dziennej liczby transakcji BLIK.
Czytaj też: NOWY LAYOUT, KOSMICZNIE NISKIE STAWKI I PIERWSZY MIESIĄC W GRATISIE
Ile płatności BLIK zrealizowali Polacy w Czarny Piątek?
Na koniec września tego roku z BLIKa korzystało już ponad 8,6 mln osób! Łączna wartość zrealizowanych transakcji w pierwszych trzech kwartałach to z kolei ponad 70 mld PLN! Większość z nich przypada, oczywiście, na zakupy online. W międzyczasie jednak rośnie także popularność transakcji kodem w tradycyjnych terminalach. Trend ten umacnia niedawne wdrożenie oferty zbliżeniowej, która jest już dostępna dla klientów 6 banków.
Tymczasem, tegoroczny Black Friday okazał się najlepszym dniem w ogóle w historii BLIKa. Wówczas padł rekord transakcji kodem jednego dnia – było to prawie 3,2 mln, a łącznie – z operacjami P2P – 3,8 mln.
Co ciekawe, w Czarny Piątek użytkownicy zrobili w internecie zakupy ponad 2,5 mln razy, za kwotę 404 mln PLN. Dla porównania rok wcześniej wydali 300 mln PLN. Dodatkowo, równie intensywne okazały się kolejne dni – sobota – 1,8 mln transakcji, niedziela – 2,2 mln. Z kolei w Cyber Monday wykonaliśmy blisko 2,3 mln płatności kodem. W poprzednich latach ten dzień przecież cieszył się nieco mniejszym zainteresowaniem, w ubiegłym roku odnotowano wtedy 1,6 mln transakcji.
Widzimy, że popularność zakupowych świąt, wokół których organizowane są liczne akcje marketingowe, rośnie z roku na rok. W ciągu tych 4 dni użytkownicy BLIKA wydali w tym roku o 500 mln zł więcej niż w ubiegłym, a sam Black Friday okazał się najlepszym transakcyjnie dniem w historii BLIKA.
– Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności operatora BLIKA.
Co ciekawe, w czasie zaledwie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano blisko 1,3 mln. transakcji – rok temu było to niecałe 500 tys.
Wartość zakupów wyniosła 77 mln wobec 31 mln zł w 2020 roku.
ofcjalny komunikat.
Jeżeli Ty również chciałbyś sprzedawać poprzez Blika, możesz uruchomić ten kanał płatności w HotPay.
Czytaj też: EPŁATNOŚCI W GRONIE 100 NAJWIĘKSZYCH FIRM BRANŻY PŁATNICZEJ