Płatności online to teraz bardzo chodliwy temat, prawda? Przyczyniła się do tego, oczywiście, pandemia. Jednak i bez niej – najpewniej – czas zakupów online nadszedłby prędzej czy później. Stąd wielu przedsiębiorców postawiło biznes na jedną kartę – i przeniosło działalność do internetu! Jak więc wybrać płatności online dla swojego e-sklepu? Otóż – jak najlepiej! Na co zwrócić uwagę?
Czytaj też: KARTY PŁATNICZE W TWOIM E-COMMERCE. POZNAJ MOŻLIWOŚCI PŁATNOŚCI KARTAMI
Jak wybrać płatności online do swojego sklepu?
Zanim wejdziesz na poważnie w rynek e-commerce koniecznie znajdź swojego przewodnika po dżungli płatności. Na co zwrócić uwagę podczas selekcji systemów płatności?
🔺 Płatności online w Twoim e-commerce – transfer automatyczny i półautomatyczny
Warto zwrócić uwagę na przenoszenie kupującego na stronę banku. W kontekście automatycznego e-transferu kupujący przenoszony jest na stronę, gdzie wybiera bank. Później z kolei loguje się na swoje konto i zatwierdza transakcję.
Równocześnie, w przypadku – coraz rzadziej spotykanego – transferu półautomatycznego… Konieczne jest samodzielne wypełnienie danych na karcie przelewu. To przecież jest jednak dla obecnych klientów nieco kłopotliwe. Ci z kolei oczekują błyskawicznej transakcji. W efekcie – możliwość przelewów online ma wpływ na konwersję.
Dopilnuj więc, by płatności w Twoim e-commerce opierały się przede wszystkim na najnowszych i najwygodniejszych dla klienta rozwiązaniach.
🔺 Transakcje online liczą czas oczekiwania na przelew…
Ponieważ płatności online działają na zasadzie konta przejściowego – a więc pieniądze z zamówień najpierw pojawiają się na koncie operatora… Ty, jako usługobiorca zlecasz więc wykonanie przelewu na swoje konto.
Z kolei jeżeli Twój sklep wymaga płynności finansowej, na przykład dlatego, że prowadzisz sklep internetowy w modelu dropshipping, ten element powinien być dla Ciebie bardzo ważny. Przede wszystkim dlatego, że zdarza się, że trzeba czekać nawet kilkanaście dni po zleceniu takiej wypłaty.
Co prawda większość pośredników informuje o realizacji przekazu pieniężnego już na drugi dzień, jednak warto mieć wyjście awaryjne.
Czytaj też: JAK ROBIĆ BEZPIECZNE ZAKUPY W SIECI? 10 PRZYKAZAŃ MĄDREGO KLIENTA
🔺 Odpowiednie płatności online dla Twojego biznesu to te, które mają pełną liczbę banków!
Usługodawcy mają przecież w ofercie różną ilość banków. Czasami waha się to nawet od 20-100, a więc przedział jest całkiem poważny. Klient, nie widząc na liście swojego banku, niejednokrotnie całkowicie rezygnuje z zakupu. Wie, że realizacja przelewu tradycyjnego opóźni dostawę o jeden dzień.
💡 WSKAZÓWKA 💡
Opłaca się mieć w ofercie obsługę najpopularniejszych banków. Pamiętaj jednak, żeby wybierać te, z których klienci faktycznie korzystają. Przekładaj więc jakość ponad ilość.
🔺 Miej na uwadze wysokość opłat i prowizji
Operatorzy z reguły lubią chwalić się niską prowizją. Istotnie, czasami naprawdę jest ona niewielka, ale… Nie dla wszystkich banków. Te popularne najczęściej są… droższe. Wysokość prowizji waha się od 0,9 do 2,8% za przelew.
🔺 Płatności online w Twoim sklepie sprawdzą się, gdy… Będą mobilne!
A to oznacza m-commerce. W efekcie, dość zasadny jest fakt, że dostosowanie sklepu online do mobile to już konieczność. Z kolei następstwem powinna być implementacja systemu płatności, który obsłuży ten rodzaj zamówień.
🔺 Odmieniaj bezpieczeństwo transakcji przez wszystkie przypadki
Klienci w tych czasach są bardzo wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa. Przede wszystkim wtedy, gdy w grę wchodzą finanse. Program Ochrony Klientów to gwarancja zwrotu pieniędzy w efekcie nieotrzymania zamówienie. To może mieć przecież realny wpływ na sprzedaż. Dlatego też – przed podpisaniem umowy warto sprawdzić, jakie usprawnienia, certyfikaty i systemy bezpieczeństwa posiada dostawca.
🔺 Sprawdź, czy system płatności posiada odpowiedni system integracji
Kolejnym ważnym elementem jest to, czy Twój sklep online posiada odpowiednią integrację z określonym systemem płatności. Przed rozpoczęciem poszukiwań operatora koniecznie sprawdź możliwości własnego serwisu.
🔺 Stań się klientem
Tymczasem, czynników, które wpływają na wybór systemu płatności internetowych jest kilka. Przecież wiem, że sam kupujesz w Internecie i także zdajesz sobie sprawę, czym się kierujesz, wybierając metodę finalizacji zamówienia.
💡 WSKAZÓWKA 💡
Podczas kolejnych zakupów zwróć uwagę na ten aspekt, aby lepiej zrozumieć klienta i zoptymalizować Twój sklep.
Równocześnie, warto zauważyć, że na przykład starsza osoba przeważnie wybiera płatność przy odbiorze. Duże zamówienia opłacane są z kolei przede wszystkim przelewem tradycyjnym.