Hej, przedsiębiorco! Czy Płatności mobilne są dla Ciebie?

H
…czyli którzy przedsiębiorcy powinni zacząć poważnie patrzeć na płatności mobilne?

Żyjemy w czasach najłatwiejszego dotychczas dostępu do internetu, a co więcej – powszechności urządzeń mobilnych. To z kolei sprawia, że niemal nie rozstajemy się ze smartfonem czy smartwatchem, a jeśli już… FOMO zalewa nas w mgnieniu oka. Jeśli więc prowadzisz własny biznes, zwłaszcza ten internetowy – spójrz na płatności mobilne przychylnym okiem, bo jeśli nie… Nie chcę Cię straszyć, ale… Będzie z nim źle. A w konsekwencji także z Tobą, drogi Przedsiębiorco.

Płatności mobilne, e-płatności, m-płatności – bezgotówkowe transakcje pozwalające klientom płacić za towary urządzeniem mobilnym i technologiami mobilnymi, na przykład SMS, NFC czy USSD i WAP.

W czasach wszechobecnej sieci, bezgranicznego jestestwa klienckiego musisz zapewnić klientom taką metodę płatności, na jaką akurat mają ochotę. Jeśli nie – nie ma Cię. Brutalne, ale, niestety, prawdziwe.

Czytaj też: NOWY LAYOUT, KOSMICZNIE NISKIE STAWKI I PIERWSZY MIESIĄC W GRATISIE

Płatności mobilne – co to jest?

Płatności mobilne, pieszczotliwie nazywane e-płatnościami czy nawet m-płatnościami to bezgotówkowe transakcje pozwalające klientom płacić za towary urządzeniem mobilnym i technologiami mobilnymi, na przykład SMS, NFC czy USSD i WAP. W efekcie, takim czarodziejskim urządzeniem może być smartfon, tablet czy smartwatch. Warunkiem takiej transakcji jest jednak dostęp do sieci telekomunikacyjnej. Z kolei w przypadku stacjonarnego dokonywania płatności (czyli w sklepie) także terminal.

Co ciekawe, płatności mobilne mają dwie twarze.

  • Po pierwsze – zdalną (tak, tutaj uśmiechamy się do Ciebie szeroko), czyli połączenie między telefonem, a serwerem za pomocą internetu lub wiadomości SMS.
  • Po drugie – zbliżeniową, wykorzystującą technologię NFC – komunikację bliskiego zasiegu. Ta ostatnia z kolei umożliwia przede wszystkim wymianę danych między urządzeniami elektronicznymi w odległości kilku centymetrów od siebie. W efekcie, by uzyskać takie połączenie wystarczy zbliżyć do niego kartę lub urządzenie mobilne. Te jednak nie muszą interesować Cię, jeśli prowadzisz wyłącznie sklep internetowy.

Czytaj też: HOTPAY SPONSOREM KOLEJNYCH FEDERACJI – GROMDA ORAZ TYMEX BOXING PROMOTION

Płatności mobilne mają w sobie to coś!

A tym czymś jest… ich rosnąca popularność! Nieskromnie przyznam, że wybraliśmy dobry rynek na rozwój biznesu! W Polsce transakcje mobilne mają się całkiem dobrze, a ich popularność rośnie jak grzyby po deszczu! W III kwartale minionego roku dokonano niemal 173 mln takich operacji, więc o 34 mln więcej niż w II kwartale roku. 

Na taki stan rzeczy, najpewniej, złożyło się kilka czynników. Jakich?

Płatności mobilne są, przede wszystkim, bezpieczniejsze teraz, podczas pandemii. Dlatego też gros ludzi postanowiło się na nie przerzucić i, co ciekawe – wszem wobec przyznają, że do tradycji raczej nie wrócą.

Nie bez znaczenia także pozostaje sama wygoda i szybkość realizacji. Wystarczy przecież albo zbliżyć telefon do terminala, albo, najlepiej, zapłacić przez internet, na przykład pay by linkiem

Czy płatności mobilne to dobre rozwiązanie akurat dla Ciebie?

W ciemno możemy Cię zapewnić, że tak! Przecież mnóstwo osób korzysta już nie tylko z mobilnych urządzeń ale i właśnie z płatności przez internet. Czy to do opłacania rachunków, czy za codzienne usługi i towary.

Więc, jeśli faktycznie poważnie traktujesz swój sklep i to On jest biznesową miłością Twojego życia (przede wszystkim ten online, bo o nim dziś mówimy) – warto zapewnić klientom możliwość każdego rodzaju płatności. Wybór najwygodniejszej opcji przecież pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, a co za tym idzie – na doświadczenie klienta.

W efekcie, nie ma branży w, której dostęp do płatności mobilnych, internetowych, online – nazwij je jak chcesz – będzie strzałem w kolano. 

I nie mówię Ci tego po to, byś skorzystał z naszej oferty, chociaż niezmiennie od pierwszego słowa szeroko się do Ciebie uśmiechamy!

Możesz skorzystać z systemu płatności takiego, jaki odpowiada Ci najbardziej, bo to wyłącznie Twoja decyzja. Ale powiem jedno – dbaj o swój biznes, sklep, płatności, a wreszcie – a w zasadzie przede wszystkim – o klienta.

Bo to dzięki klientom istniejesz. Dokładnie tak, jak my! 

Pamiętaj więc, że płatności mobilne w kontekście Twojego sklepu są kobietą Twojego życia, drugą połówką Twojego biznesu. Dbaj więc o nie jak o żonę, dopieszczaj jak kochankę i chroń jak córkę, a osobiście Ci gwarantuję sukces i zalotne spojrzenie klientów.

Czytaj też: TRENDY RYNKU E-COMMERCE I PŁATNOŚCI INTERNETOWYCH 2022

 

Najnowsze wpisy

Social Media