Trendy rynku e-commerce i płatności internetowych 2022

T

Nowy rok, nowe zwyczaje zakupowe. Te zaczęły się przecież kształtować już wiosną 2020 roku, gdy to COVID przewrócił nasze życie (nie tylko zakupowe) do góry nogami. W krajobraz polskiego handlu e-commerce wpisały się nowe trendy.

Jakie będą płatności internetowe 2022 roku? Co się zmieni? Co pozostanie takie samo? A może… co nowego przed nami? Adyen opublikował niedawno ekspercki raport, który jasno wskazuje to, co wydarzy się niebawem na naszym, polskim poletku płatniczym.

Czytaj też: ZNÓW REKORD: 9 MLN UŻYTKOWNIKÓW BLIKA W NAJWIĘKSZYCH BANKACH!

Trendy rynku e-commerce i płatności internetowych 2022

Wysokie wymagania i oczekiwania klienckie to podstawa, jakiej nie możemy się, jako system płatności, oprzeć. To klient sprawia, że istniejemy. To dzięki niemu właśnie HotPay może działać. Zaufanie napędza. Ale jednak, żeby takie zaufanie zdobyć, trzeba być kimś. Trzeba rozumieć, szanować, dawać ludziom to, czego chcą i to, czego nawet nie wiedzą, że mogliby chcieć…

Czas wyróżnić się z konkurencji, albo zginąć. Jednak w czasach napędzanych przez klienckie oczekiwania wyróżnienie się to przecież nie wszystko. Podstawą jest oferować to, co inni, zwłaszcza w płatnościach. Kim, bowiem, będziesz jeśli nie zaoferujesz w swoim systemie płatności BLIKa, który wiedzie prym w każdej grupie wiekowej i stał się już standardem? No właśnie.

Płatności internetowe 2022 to sztuczna inteligencja jako ochroniarz bezpieczeństwa

Tradycyjne placówki bankowe – jedne się zamykają, inne – testują automatycznych doradców. Sztuczna inteligencja to zaawansowane algorytmy, których ocena zdolności kredytowej przyspiesza, a co więcej – zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w sieci. W 2022 roku, jak się okazuje, płatności internetowe i rynek e-commerce będzie ociekał inteligentnymi technologiami.

W efekcie, dla internetowych sprzedawców i platform typu marketplace oznacza to przede wszystkim zwrot w kierunku rozwiązań do ochrony klientów. Na przykład platform oferujących funkcje oparte na uczeniu maszynowym.

Czytaj też: CZARNY PIĄTEK SZALEŃSTWEM DLA PŁATNOŚCI BLIK! WIEMY, ILE WYDALI POLACY!

e-commerce hotpay oferta

Poznajmy się bliżej, czyli płatności internetowe i e-commerce na wyciągnięcie ręki

Nowe sposoby płatności… Ciężko poznać je wszystkie, prawda? Świat tego typu zmienia się przecież tak dynamicznie, że jeszcze dobrze nie zdążymy przyzwyczaić się do BLIKa, a już na rynku pojawia się szereg nowych funkcji. 

Porzucanie koszyka w efekcie źle wybranych metod płatności, nie do końca precyzyjny dobór narzędzi finalizacji transakcji to dziś standard. Jeśli nie poznasz swojego klienta – strzał w kolano gotowy. Jesteś pewien, że chcesz to robić? Okej, to Twój wybór, który, oczywiście, cenimy… ale zaufanie właśnie znów zeszło jeden poziom niżej…

Co ciekawe, warto zaznaczyć, że ponad połowa Polaków – blisko 60% – preferuje firmy, które pamiętają ich preferencje i dotychczasowe zachowania w e-commerce. Wystarczy tylko tyle – zapamiętanie. Widzisz, już stworzyłeś pozytywne doświadczenie zakupowe! Doskonałe uczucie, prawda? Cieszę się, że się zgadzamy!

Eko jest fajne, HotPay jest eko. Bądź jak HotPay!

Tak… W świecie XXI wieku świadome dokonywanie zakupów i dbałość o te wszystkie eko to  kwestie, które czasem decydują o całym procesie zakupowym. Ponad 62% klientów interesuje się etyką sprzedaży swojego ulubionego sklepu. Co ciekawe, to więcej niż przed pandemią! W efekcie, skoro klient tego chce, dlaczego nie zmniejszać śladu węglowego? Na przykład przez proste dokonanie dodatkowej wpłaty na końcowym etapie zakupów. Niby nic, a tak może zacząć się bezinteresowne i niemal bezgraniczne zaufanie Twojego klienta do Ciebie. 

Możesz także na przykład wspierać organizacje charytatywne! Przekazywanie “resztek” z wirtualnego portfela to jedno z lepszych rozwiązań, na jakie wpadł rynek!

osoba trzymająca czarny smartfon z Androidem

Offline to nowe online? Co w e-commerce piszczy w niedziele niehandlowe?

Polacy przyzwyczaili się już w pewnym stopniu do niedzieli niehandlowych. Było ciężko, ale jakoś poszło! W efekcie, e-commerce ma teraz pole do popisu przede wszystkim po niedzielnym obiedzie. Weekendowe zakupy, jeśli odpowiednio się przygotujesz, mogą okazać się sukcesem i obsłużysz cały weekendowy ruch! Można? Pewnie, że można! No, ale trzeba mieć dobry system płatności, który to wytrzyma. Tak, to prawda, właśnie puszczamy do Ciebie oko… 🙂

Aplikacja i program lojalnościowy – na co to komu? 

Okazuje się, że… na wszystko! Nigdy nie było przecież ważniejszego czasu na budowę relacji z klientami. Ponad 70% konsumentów uważa, że wciąż będzie wybierać te firmy i marki, na których mogli polegać podczas pandemii. W efekcie klienckich spersonalizowanych doświadczeń ci właśnie oczekują teraz od nas, firm, dostarczania rekomendacji w oparciu o minione wybory.

Jeśli kanały cyfrowe i fizyczne staną się hybrydowe – scentralizowany widok klienta i jego preferencji zrodzi się bezboleśnie. A tego przecież chcesz, drogi Sprzedawco, prawda?

Czytaj też: BLIK BĘDZIE ROZLICZAĆ TRANSAKCJE W EURO!

Najnowsze wpisy

Social Media