Do czego wykorzystać ChatGPT w prowadzeniu sklepu online?

D

Sztuczna inteligencja to dzisiaj zwrot odmieniany przez wszystkie przypadki. To zwrot, który z jednej strony budzi zainteresowanie, a z drugiej z kolei nieco niepokoi. Że zabierze pracę, że zmieni życie, że degraduje nauczanie. Jednak do czego Ty możesz wykorzystać ChatGPT w prowadzeniu sklepu online? Sprawdźmy to! 

W e-commerce sztuczna inteligencja to przede wszystkim synonim automatyzacji zadań – począwszy od komunikacji z klientem (chatboty), przez personalizację czy rekomendacje, aż po obsługę klienta. 

Co ciekawe, od końca roku 2022 – a dokładniej od listopada – ChatGPT stał się publicznie dostępny. Co za tym idzie – w ciągu zaledwie 5 dni zdobył aż… Milion zarejestrowanych użytkowników! W grudniu 2022 z kolei liczba korzystających z tej technologii wzrosła dwukrotnie! Właściciele – OpenAI – poszli więc za ciosem i postawili na wersję Plus oferującą większą stabilność i szybkość. 

Sztuczna inteligencja zdaje więc egzamin i jest to poparte liczbami. Nie lubię liczb, ale nie mogę się kłócić z tym, że ChatGPT stoi już ze mną – człowiekiem – ramię w ramię i całkiem sporo potrafi. Wcześniej narzędzie nie było podłączone do internetu, a jego wiedza była poważnie ograniczona, stąd błędy czy fałszywe stwierdzenia, które wyrażał z pełnym przekonaniem.

Teraz jednak potencjał szaleje, a Ty możesz swobodnie wykorzystać ChatGPT w prowadzeniu sklepu online!

💡Ciekawostka💡

Z tego rozwiązania korzystają już wielkie firmy – takie jak na przykład Duolingo czy Stripe. Stosuje je też Microsoft, który wcześniej zainwestował w rozwój ChatGPT aż miliard dolarów! 

Czym jest ChatGPT i jak wykorzystać go w prowadzeniu sklepu online?

Temat, o którym dziś mowa to szalenie ciekawy model językowy. Swego rodzaju program komputerowy, który ma gigantyczny potencjał i samo mówienie o nim przyprawia mnie o ciarki!

Program już dziś rozumie i komunikuje się w dość naturalnym języku, a więc takim, jaki ludzie stosują między sobą. Co ciekawe, na potrzeby tego artykułu zrobiłam też pewien eksperyment i… Zapytałam ChatGPT o jego najważniejszą umiejętność!

Co na to komputer? 👇

Sztuczna inteligencja to dzisiaj zwrot odmieniany przez wszystkie przypadki. To zwrot, który z jednej strony budzi zainteresowanie, a z drugiej z kolei nieco niepokoi. Że zabierze pracę, że zmieni życie, że degraduje nauczanie. Jednak do czego Ty możesz wykorzystać ChatGPT w prowadzeniu sklepu online? Sprawdźmy to! 

Z kolei jeśli chodzi o stronę czysto techniczną – właściwością tego modelu jest umiejętność przewidywania kolejnych słów i ich sekwencji w tekście. Dzieje się to, oczywiście, na podstawie wcześniejszej analizy występujących słów. Umiejętność tę narzędzie zyskało w efekcie treningu na gigantycznej ilości danych (pochodzących też z internetu), na rozmowach czy znajomości struktury języków i wszelkich analizach prawdopodobieństwa. 

Czytaj też: Q-COMMERCE – NOWA GENERACJE SKLEPU ONLINE

ChatGPT – jak wykorzystać go w prowadzeniu sklepu online?

Przejdźmy jednak do tematu, który interesuje Cię pewnie najbardziej i – nie ukrywajmy – z tego powodu właśnie się tutaj znalazłeś. Jak wykorzystać ChatGPT w prowadzeniu sklepu online? Na to pytanie może najlepiej będzie jeśli… Odpowie sam zainteresowany! 

💡Ciekawostka💡

Bardzo ważne jednak jest to, jak zadasz pytanie. Sposób ten – prompt – ma wpływ na to, jaką odpowiedź uzyskasz. Prompt to tekst-wskazówka, określający jedno warunki generowania odpowiedzi. W efekcie – możesz zadać pytanie po prostu i otrzymać odpowiedź ogólną, albo… Poprosić o podanie jej w punktach, w konkretnej liczbie słów czy znaków. To samo zagadnienie możesz poruszyć kilka razy i otrzymasz różne, chociaż podobne odpowiedzi.

Spróbujmy więc przeprowadzić kolejny eksperyment (na który poświęcam ponad godzinę, by znaleźć najciekawsze rozwiązanie! :)).

Na potrzeby tego artykułu i rozmowy z Tobą w kontekście polepszenia sprzedaży i całego doświadczenia zakupowego zapytałam Chat o to, by przedstawił mi 10 sposobów na poprawę doświadczenia zakupowego klienta sklepu online, które zwiększy lojalność użytkowników.

Sztuczna inteligencja to dzisiaj zwrot odmieniany przez wszystkie przypadki. To zwrot, który z jednej strony budzi zainteresowanie, a z drugiej z kolei nieco niepokoi. Że zabierze pracę, że zmieni życie, że degraduje nauczanie. Jednak do czego Ty możesz wykorzystać ChatGPT w prowadzeniu sklepu online? Sprawdźmy to! 

Trzeba przyznać, że odpowiedź mojego nowego kolegi zza biurka (a w zasadzie Z BIURKA :)) całkiem wpisuje się w to, co faktycznie potrzebne jest do poprawienia doświadczenia zakupowego klienta online.

Czytaj też: ILE KOSZTUJE SKLEP INTERNETOWY? POZNAJ CENY ZAŁOŻENIA SKLEPU ONLINE W 2023 ROKU

ChatGPT asystentem biurowym

…czyli tym, kim w czasie pisania tego artykuły Chat był dla mnie! (Fajnie mieć asystenta, serio!). Możliwości ChatGPT są szersze niż nam się wydaje – sprawdzi się właśnie jako cyfrowy asystent automatyzujący pewne czynności, które niekoniecznie musi wykonać człowiek. Jakie?

ChatGPT możesz poprosić o wygenerowanie pomysłów na:

  • treści do newslettera,
  • posty do Social Mediów,
  • teksty blogowe (nie, ten tekst pisałam siłą własnego umysłu!),
  • treści reklamowe. 

Co ciekawe, Twój nowy biurowy kolega z powodzeniem przeanalizuje istniejące już materiały i zaproponuje Ci kilka alternatyw. Na przykład w kontekście SEO. A dodatkowo – opracuje za Ciebie interesujący raport branżowy. I to w języku zadowalającym zarówno Ciebie, jak i Twoich użytkowników!

Dodatkowo – ChatGPT zintegrowany z bazą danych sprawnie też stworzy doskonałe personalizowane maile do Twoich klientów, uwzględniając… Historię zakupów czy profile użytkowników, a nawet miejsce zamieszkania. 

W międzyczasie podejmie się też analizy komentarzy i… Zareaguje na przykład na negatywne opinie. 

Analogicznie rzecz ujmując – Chat pomoże Ci także przygotować odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów. A w efekcie – opracujesz dla swojego sklepu online sekcje FAQ czy nawet tutorial! Dobrze porusza się też w kontekście tłumaczenia zdań na języki obce, a nawet w kreacji na ich podstawie pomysłów na teksty dłuższe, na przykład blogowe. W CV ma też umiejętność pisania prostych pluginów do WordPressa albo rozszerzeń do przeglądarki. W tym jest zdecydowanie lepszy ode mnie! 

Jeśli chodzi o jego etat w Twoim sklepie online – w ramach umowy wpisz mu także kolejne zadanie do realizowania – aktualizację opisu produktów, przede wszystkim dlatego, że sprawnie rozpoznaje obrazy i kreować ich opisy. 

Na koniec powiem Ci jeszcze, że za najniższą krajową (darmo to uczciwa cena, pamiętaj!) rozpoznaje nawet odręczne notatki z kartki i zmienia je w prostą stronę internetową. 

Podsumowując – polecam tego Allegrowicza! To może się udać! A jeśli dopiero zaczynasz zabawę z biznesem online – spróbuj zatrudnić na etacie ChatGPT. To zdecydowanie ułatwi Ci pracę, a – jak widać na tle naszych dzisiejszych eksperymentów – całkiem dobrze sobie radzi na tym stanowisku!

To co? Spróbujesz? 

Najnowsze wpisy

Social Media