W jakich kursach warto wziąć udział w kontekście rozwijania swoich kompetencji jeśli prowadzisz biznes online? Jakie umiejętności powinien rozwijać sprzedawca online, by mieć pewność, że osiągnie sukces sprzedażowy?
Okazuje się, że oferta kursów dla właścicieli sklepów online jest szeroka, a szkolenia dostępne są zarówno online, jak i stacjonarnie. O czym mowa? Ano na przykład o kompetencjach pokroju:
- umiejętność prowadzenia działań promocyjnych czy komunikacyjnych,
- znajomość technik SEO czy SEM,
- umiejętność prowadzenia kampanii na Facebooku,
- prawo dla sklepu online,
- znajomość narzędzi Google, na przykład Google Analytics,
- optymalizacja cenowa,
- księgowość w sklepie online,
- sprzedaż produktów niematerialnych, na przykład kursów,
- logistyka w sklepie online,
- współpraca z dostawcami towarów czy magazynami,
- formy dostawy i płatności online.
Prawda, że w kontekście tematycznym propozycja kursów dla sprzedawcy online jest bardzo ciekawa? Oczywiście, że tak! Chociaż jednak propozycje są kuszące – trudno wziąć udział we wszystkich takich kursach. Ograniczeniem są przede wszystkim koszty i czas, jaki trzeba zaangażować w taką edukację. Dlatego też warto wybrać coś, co realnie się przyda!
Jakie umiejętności powinien rozwijać sprzedawca online, by mieć pewność, że osiągnie sukces sprzedażowy? Otóż – prawda jest taka, że z każdym kolejnym wartościowym kursem, sklep online będzie coraz to bardziej profesjonalny. Oczywiście, jeśli wiedza zgromadzona na kursie zostanie przełożona na faktyczne działanie.
Czytaj też: JAK WYKORZYSTAĆ PEAK W ECOMMERCE I ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ?

Umiejętności sprzedawcy online – ile kosztują kursy dla początkującego biznesu?
Wiele zależy od tego, jaki prestiż ma szkoła czy prowadzący ów kursów. Niebagatelne znaczenie ma też czas trwania zajęć czy ich forma.
Kursy nagrane można już kupić za nieco ponad 100 PLN. Internet jednak jest doskonałym narzędziem do samodzielnego szukania takich perełek, więc może się okazać, że za całkiem sensowny kurs zapłacisz nawet mniej niż 50 PLN. Oczywiście, poziom wiedzy będzie się różnił, ale jeśli jesteś na początku swojej drogi biznesowej – jest to dobra alternatywa!
Czytaj też: ECOMMERCE W CZASACH AI – ZWIĘKSZ PRZEWAGĘ RYNKOWĄ DZIĘKI SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Z kolei jeśli jesteś już właścicielem sklepu działającego na rynku – powinieneś zainteresować się ofertą bardziej zaawansowaną. Tutaj, co ciekawe, najlepiej sprawdzą się kursy stacjonarne, prowadzone praktyków i doświadczonych trenerów. Wiele takich rozwiązań dodatkowo umożliwia udział w prywatnej konsultacji z takim ekspertem. W efekcie – w ramach szkolenia możesz porozmawiać o realnych rozterkach Twojego sklepu! Takie kursy są jednak plasowane w zupełnie innej półce cenowej, bo zaczynają się od 1000 PLNów. Należy jednak udział w takim przedsięwzięciu bardziej traktować jako inwestycję, niż koszt.

Jak sprawdzić czy kurs danych umiejętności jest wartościowy?
To jest pytanie-zagadka! Pytanie, które zdecydowanie powinno paść, bo nie ma się co oszukiwać – na rynku jest sporo kursów, które nie mają sensu. Niby niosą za sobą jakieś merytoryczne przesłanie, ale… Takie, które spokojnie możesz znaleźć na YouTube.
Jeśli więc mogę Ci doradzić – nigdy nie decyduj się na szkolenia typu e-commerce w pigułce, które są organizowane w jeden dzień, czy nawet godzinę. Nie ma możliwości, by podczas takiego dnia realnie poznać możliwości i dowiedzieć się tego, czego oczekujesz. Można się tutaj raczej spodziewać powierzchownego poruszenia pewnych kwestii, które… Znajdziesz na YouTube. Poważnie.
Lepiej więc zdecydować się na szkolenia szczegółowe dotyczące już konkretnego zagadnienia, które Cię interesuje. Wówczas, faktycznie, możesz spodziewać się, że wyniesiesz z niego coś wartościowego!
💡Ciekawostka💡
By nie żałować wyboru – należy zwrócić uwagę na to, kto prowadzi szkolenie! Możesz to sprawdzić w internecie i zweryfikować, czy ekspert nie jest przypadkową osobą!
Oczywiście, nie ma się co oszukiwać, że cena nie gra tutaj roli. Gra. Nie możesz, co prawda, zakładać, że im wyższa cena, tym lepsze szkolenie, bo – jak w każdej kwestii – nie zawsze tak to działa. A powinno, bo przeważnie ta zasada proporcjonalności ceny do wiedzy ma sens. Nie ufaj jednak reklamom, które koloryzują wartość kursu – wybieraj miejsca względnie blisko Twojej destynacji, czy kursy na żywo.
Dodatkową zaletą jest zdecydowanie certyfikat ukończenia takiego kursu! Właścicielowi, co prawda, nie jest on aż tak potrzebny, jak szeregowemu pracownikowi, ale warto go mieć. Prowadząc działalność gospodarczą warto też pamiętać o fakturze, którą… Możesz wliczyć w koszty!
🛑Ważne🛑
Sprawdź przed zakupem kursu, czy po nim dostaniesz dodatkowe materiały, na przykład nagrania czy prezentacje.
Pamiętaj też, że działalność online naprawdę wymaga wiedzy i umiejętności, a także gotowości na ciągłe zmiany. Dlatego też będąc na fali i dokształcając się możesz tylko poprawić swoją pozycję! Nie kupuj jednak takich kursów pochopnie, bo konkurencja w tym kontekście jest gigantyczna i, spokojnie, możesz wybrać takie alternatywy, które realnie przełożą się na rozwój e-commerce’u!
Czytaj też: DESIGN W SŁUŻBIE ECOMMERCE’U, CZYLI JAK WYGLĄD STRONY SKLEPU DZIAŁA CUDA