Dropshipping – model logistyczny wykorzystywany w sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta.
Czym zatem jest platforma TakeDrop? Jest to system, który w dosłownie kilka kliknięć jest w stanie dostarczyć Ci gotowy sklep w modelu dropshipping. Za pomocą TakeDrop jesteś w stanie stworzyć sobie gotowy sklep. Sklep, który będzie posiadał integrację z hurtowniami, aliexpress i płatnościami HotPay. Dodatkowo w pakiecie otrzymasz hosting a cały sklep będzie w pełni zautomatyzowany.
Co będzie potrzebne do wdrożenia płatności HotPay w takedrop?
- Gotowy sklep TakeDrop, wraz z pakietem, który będzie odpowiadał Twoim potrzebom – klik
- Aktywna usługa/sklep w HotPay.
- Kubek kawy, najlepiej gorącej z jakimś dobrym, smakowym syropem! 🙂
Uwaga! przed przystąpieniem do konfiguracji płatności użyj formularza „Nowy sklep” i zgłoś swój sklep do weryfikacji w HotPay – jeśli tego nie zrobisz to Twój sklep nie będzie wyświetlany na liście sklepów. Weryfikacja trwa około trzy dni robocze.
Na samym wstępie zacznę od tego, że do wykonania tej integracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych wtyczek. Wystarczy odrobina chęci i skupienia, a poradzisz z tym sobie jak profesjonalista! Sama w sobie integracja jest bardzo prosta, a zarówno TakieDrop jak i HotPay są na tyle intuicyjnymi systemami, że poradzi sobie z nimi nawet laik. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jesteśmy tylko ludźmi i możesz potrzebować pomocy w tej integracji, dlatego jeśli tylko przyjdą Ci do głowy jakiekolwiek pytania to śmiało skontaktuj się z nami lub pomocą TakeDrop.
Konfiguracja platformy takedrop oraz usługi w hotpay
Zakładam, że masz już gotowy sklep w TakeDrop oraz twoja usługa w HotPay jest aktywna, jeśli tak jest to możemy przystąpić do wdrożenia HotPay do Twojego sklepu. Otwórz swój panel administracyjny w TakeDrop i z górnego menu wybierz „Integracje”. Twoim oczom ukazała się lista integracji, odnajdź na niej HotPay i kliknij „Zobacz”, a następnie „Zainstaluj”.
Po kliknięciu „Zainstaluj” będziemy potrzebowali przejść do ustawień usługi w HotPay i podać dane, o które poprosi nas TakeDrop. Platforma wymaga podania kodu secret oraz hashu notyfikacji, dane te znajdziesz w ustawieniach swojej usługi w HotPay. Aby je zdobyć musisz z menu po lewej stronie w HotPay wybrać „przelewy online i blik”, a następnie kliknąć „lista sklepów”
W tym miejscu wybierz odpowiednią (zaakceptowaną) usługę i kliknij przy niej symbol plusika, a uzyskasz dostęp do pierwszego kroku w TakeDrop, czyli do sekretu usługi. Podczas kopiowania sekretu zwróć uwagę na to, że ma on na końcu przecinek i wraz z nim należy go skopiować.
Sekret wklejamy w TakeDrop w miejscu „Secret”, co widać na jednym z poniższych obrazów. Kolejną rzeczą o jaką prosi nas platforma dropshippingowa jest hash notyfikacji. Aby go zdobyć należy kliknąć pod w HotPay pod sekretem usługi „Pokaż więcej”, a następnie przejść do zakładki „Ustawienia”. W tym miejscu znajduje się okienko, w którym należy podać „hasło użyte do notyfikacji” i to właśnie hasło użyte do notyfikacji jest hashem notyfikacji w TakeDrop. Hasło użyte do notyfikacji ustalamy sami, a na potrzeby tego artykułu moje będzie brzmiało TEST_TAKEDROP.
W HotPay aktualizuję zmiany i teraz hasło użyte do notyfikacji wklejam do ustawień w TakeDrop i klikam przycisk „Zapisz”.
Po poprawnym zapisaniu zmian w TakeDrop Twoim oczom ukaże się taki obraz:
To wszystko jeśli chodzi o konfigurację platformy TakeDrop z płatnościami HotPay. Nie było chyba tak źle, co? 🙂 Jeśli również jesteś w tym samym miejscu co ja, to możemy przejść do testowania płatności.
Testujemy płatność
Po zakończonej integracji warto sprawdzić, czy na pewno wszystko dobrze zostało zrobione. Płatność można przetestować włączając tryb testowy w swojej usłudze. Jednak jeśli spojrzysz na moje inne artykuły, na przykład ten z integracji płatności WooCommerce, to doskonale wiesz, że jestem zwolennikiem testowania na „realnej” płatności. Do dzieła!
Otwieram swój sklep, odnajduję produkt, który stworzyłem specjalnie na potrzeby tego artykułu:
Dodaję produkt do koszyka, przechodzę do kasy, uzupełniam dane, akceptuje regulamin, wybieram płatność HotPay i klikam „Złóż zamówienie”. Otworzyła się formatka, więc wybieram płatność blikiem:
Zamówienie opłacone, HotPay informuje mnie o pomyślnym przebiegu płatności!
Wygląda na to, że po stronie HotPay wszystko przebiegło pomyślnie, sprawdźmy zatem jak to wygląda po stronie TakeDrop. Na liście zamówień w panelu pojawiło się nowe zamówienie:
System TakeDrop oznaczył moje zamówienie jako „Opłacone” zatem wszystko przebiegło pomyślnie! Jeśli u Ciebie jest podobnie, to gratuluję! Właśnie skonfigurowaliśmy poprawnie płatności HotPay z platformą TakeDrop!
Słowo na koniec
Jak widać – integracja techniczna płatności HotPay z platformą TakeDrop to nic trudnego i nie wymaga żadnej wiedzy technicznej. Z tego miejsca chciałbym zaprosić Cię do innych artykułów, które znajdziesz na naszym blogu. Niektóre z nich opisują integrację z różnymi CMSami, inne zaś przekazują wiedzę specjalistyczną oraz ciekawostki z tego, co aktualnie dzieje się w HotPay! Na szczególne wyróżnienie zasługuje artykuł poruszający aspekty płatności online w HotPay i działalności nierejestrowanej, zapraszam!