Integracja płatności HotPay z systemem WooCommerce

I

O tym, czym jest WooCommerce, jak go zainstalować oraz jak skonfigurować pisał już Piotrek w tym artykule. Dzisiaj ja postaram się wyjaśnić Wam jak wdrożyć do takiego systemu płatności HotPay oraz jak je skonfigurować, tak aby poprawnie działały. Do dzieła!

Co będzie potrzebne?

  1. Sklep oparty o wtyczkę WooCommerce.
  2. Aktywne konto oraz zaakceptowany sklep w HotPay.
  3. Wtyczka „[PRZELEWY] Płatności WOOCOMMERCE” do pobrania w panelu HotPay lub tutaj.
  4. Odrobina chęci i wytrwałości ;-).

Instalacja wtyczki do WooCommerce

Zakładam, że pobrałeś już wtyczkę z panelu lub z linku powyżej – jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to zrób to teraz. Masz wtyczkę? Świetnie!

Kolejnym krokiem będzie przejście do panelu administracyjnego sklepu i dodanie wtyczki HotPay. To nic trudnego, klikaj razem ze mną. Z panelu administratora WordPressa wybierz „Wtyczki”, a następnie kliknij „Dodaj nową”. Teraz u góry strony naciśnij na „Wyślij wtyczkę na serwer” – w tym miejscu klikam „Przeglądaj”, wybieram wtyczkę i wgrywam ją do naszego sklepu za pomocą przycisku „Zainstaluj teraz”.

Instalacja wtyczki HotPay x WooCommerce
Rozpoczynam przygodę z wtyczką!

Twoim oczom ukaże się instalator oraz kilka komunikatów mówiących o tym, że wtyczka została rozpakowana i zainstalowana. Pamiętaj, aby po instalacji włączyć wtyczkę.

Konfiguracja wtyczki oraz ustawienia usługi w HotPay

Na samym początku zacznę od skopiowania sekretu usługi z HotPay do wtyczki, która została zainstalowana w sklepie. W tym celu zaloguj się na swoje konto w HotPay i z menu po lewej stronie wybierz „Przelewy online i blik”, a następnie z rozwiniętego menu wybierz „Lista sklepów”. Twoim oczom ukaże się lista sklepów zgłoszonych w HotPay. Wybierz odpowiedni i naciśnij „+”, a zobaczysz sekret usługi, który musisz skopiować. Zaznaczamy i kopiujemy cały sekret usługi – wraz z przecinkiem! To bardzo ważne! Pamiętaj także, że ani na początku ani na końcu sekretu nie może znajdować się spacja.

Kopiuję sekret usługi (pamiętaj, że nie powinieneś rozpowszechniać tego ciągu znaków)

Posiadając sekret możesz powrócić do WordPressa. Tym razem z panelu administratora należy wybrać „Wtyczki”, a następnie „Zainstalowane wtyczki” i odnaleźć ” WooCommerce Hotpay Przelewy”, a następnie wejść w jej ustawienia. W miejscu „Sekret usługi” wklej sekret, który skopiowałeś z HotPay, a następnie „Zapisz zmiany”.

Jeśli misja sekret przebiegła pomyślnie – możesz wrócić do Panelu HotPay, wejść w sklep, który właśnie konfigurujesz (plusik obok odpowiedniego sklepu, a następnie „Pokaż więcej”) i wybrać zakładkę „Ustawienia”.

W ustawieniach usługi interesują nas właściwie tylko dwa pola:

  • adres notyfikacji – wtyczka sama wygeneruje adres, będziesz go musiał jedynie skopiować do panelu HotPay;
  • hasło użyte do notyfikacji – hasło użyte do notyfikacji należy wymyślić samemu – u mnie to będzie TEST_NOTYFIKACJE, a u Ciebie może być jakie tylko chcesz. Zatem wymyśl swoje hasło i wpisz w odpowiednie pole, a następnie skopiuj je.

Po ustaleniu hasła do notyfikacji należy je uzupełnić w ustawieniach wtyczki w sklepie.

Wymyśliłem i wpisałem tajne hasło uwierzytelniające notyfikacje pomiędzy HotPay, a sklepem…
… a następnie – ustawiłem to hasło w panelu wtyczki zainstalowanej w moim sklepie.

Jak widzisz na powyższym obrazku, pod polem „Hash do odbioru notyfikacji” wtyczka wygenerowała link. Jest to link, na który HotPay wyśle informacje o transakcji (tj. czy przebiegła pomyślnie i czy można wysyłać towar. Należy poinformować HotPay, na jaki adres powinien takie informacje (notyfikacje) wysyłać, dlatego będziesz musiał skopiować ten link i wkleić go w „Ustawieniach” sklepu w HotPay, w polu „Adres notyfikacji”.

Wróć do ustawień w HotPay i wklej link do notyfikacji wygenerowany przez wtyczkę w miejsce „Adres notyfikacji” – dokładnie tak jak na zdjęciu poniżej.

Teraz HotPay wie, gdzie ma wysłać notyfikacje 🙂

Nie zapomnij zapisać zmian :).

Testujemy płatność

Aby przetestować czy wszystko zostało zintegrowane zgodnie ze sztuką możesz napisać do nas na czacie lub wysłać nam mejla z prośbą o włączenie trybu testowego, ja jednak na potrzeby artykułu wykonam zwykłą testową płatność.

W tym celu przechodzę do swoje sklepu, dodaję produkt do koszyka i przechodzę do kasy, a następnie składam zamówienie.

Koszyk WooCommerce
Pora na zakupy!

Po kliknięciu przycisku „Zapłać” zostaję przeniesiony na formatkę płatności, wybieram swój bank i po prostu płacę.

Transakcja przebiegła pomyślnie, ciekawe czy wtyczka się o tym dowiedziała

Transakcja przebiegła pomyślnie, jednak dla pewności sprawdźmy jeszcze statusy w HotPay („Szybkie przelewy i blik” > „Statystyki”) oraz w sklepie ( „WooCommerce” > „Zamówienia”).

W naszym przypadku transakcja została opłacona i w HotPay widnieje status SUCCESS – czyli HotPay zarejestrował poprawną transakcję.

Status transakcji w HotPay
Status transakcji w HotPay

W sklepie zamówienie również zostało zarejestrowane oraz posiada odpowiedni status.

Status transakcji w WooCommerce
Status zamówienia w sklepie – udało się!

Aby sprawdzić szczegółowy status wystarczy kliknąć na to zamówienie i spojrzeć po prawej stronie w notatki.

Komentarze śledzące status transakcji w systemie WooCommerce
Status zamówienia w sklepie

Jeśli płatność przebiegła pomyślnie i status zamówienia został zmieniony z „Oczekujące na płatność” na „W trakcie realizacji” to gratulacje! Właśnie wdrożyłeś płatności HotPay do swojego sklepu!

Postępowałem zgodnie z instrukcją i… nie działa!

Ok, rozumiem. Każdemu może się zdarzyć wypadek przy pracy i nie ma się co załamywać. Nie panikujmy i sprawdźmy co się stało. Ponizej prezentuję najczęstsze scenariusze.

Podczas składania zamówienia nie mogę wybrać płatności HotPay.
Przejdź do ustawień wtyczki i zaznacz checkbox „Włącz”.

Po złożeniu zamówienia, w miejscu przejścia do płatności wyświetla się komunikat „Podana usługa jest błędna”.
Przejdź do ustawień wtyczki i sprawdź czy poprawnie wkleiłeś sekret – przecinek na końcu to must have. Zweryfikuj również czy gdzieś na początku lub końcu sekretu nie wkradła się spacja.

W statystykach HotPay mój status transakcji widnieje jako SUCCESS, a w moim sklepie pending – oczekuje na płatność.
Za zmianę statusów w Twoim sklepie odpowiada adres do notyfikacji oraz hash/hasło, które ustawialiśmy podczas wdrażania płatności. Zweryfikuj czy w ustawieniach swojej usługi masz podany prawidłowy adres do notyfikacji (ten skopiowany z ustawień wtyczki) oraz czy podany we wtyczce hash jest taki sam jak hasło, które ustaliłeś w ustawieniach usługi.

Jeśli nadal napotykasz na problemy z konfiguracją wtyczki – daj nam znać pisząc wiadomość na [email protected]. Nasz zespół udzieli Ci wsparcia podczas wdrożenia.

Słowem podsumowania

Jak widzisz integracja płatności ze sklepem to wcale nie taka trudna sprawa. Powiem więcej nie zajmuje ona nawet wiele czasu i poradzi z nią sobie każdy. Zatem do dzieła! A jeśli masz jakieś pytania to zostaw je w komentarzu lub napisz do nas mejla! 🙂

Najnowsze wpisy

Social Media