Niedawno pisaliśmy o Nowelizacji Ustawy Prawo Telekomunikacyjne, która to w dość znaczący sposób ingeruje w obecny kształt rynku SMS Premium Rate. Czy ustawa ta wprowadza zmiany, które zmierzają w dobrym kierunku?
W ogólnym założeniu: tak. Jej głównym celem jest przecież ograniczenie skutków ewentualnych nadużyć, w wyniku których Konsument mógłby zostać obciążony większą kwotą niż by chciał.
Bądźmy jednak ze sobą szczerzy – SMS Premium to model pobierania płatności, który powoli odchodzi do lamusa. Wciąż świetnie się sprawdza przy okazji różnego rodzaju loteriach (np. te radiowe), głosowaniach w programach telewizyjnych, czy dla pobierania opłat dostępowych na niedużych serwisach internetowych – ale to właściwie wszystko. I co warto zauważyć, dla tych zastosowań popularmnych „premek” Ustawa nie powinna być bardzo krzywdząca.
Co jednak mogą zrobić podmioty, które chcą pobierać większe niż domyślne kwoty, ale zarazem oferują przy tym bardzo wartościowe usługi?
Direct Billing jako remedium na problemy z SMS Premium
Dla właśnie takich usług powstało Direct Billing, nazywany potocznie także SMS+ bądź następcą SMS Premium.
Direct Billing, podobnie co płatności Premium Rate, doliczane są do salda rachunku telefonicznego. Podobnie także co przy Premium Rate, możliwe jest pobieranie opłat jednorazowych, jak i obciążeń subskrypcyjnych. Tutaj jednak podobieństwa się kończą.
Podstawową zaletą Direct Billing jest fakt, że na możliwość uruchomienia takiego kanału sprzedaży wyrazić muszą zgodę bezpośrednio Operatorzy. Decyzja o uruchomieniu serwisu nie leży więc gestii Integratorów, a bezpośrednio telekomów. To znacząco wpływa na wiarygodność tego modelu pobierania płatności.
Zalety Direct billing
Na co możemy liczyć w sytuacji, w której nasza usługa została zaakceptowana? Na bardzo wiele, ale przede wszystkim:
- elastyczne kwoty płatności (nie ograniczają nas klasyczne taryfy premium rate – możemy dowolnie kształtować ceny naszych usług)
- możliwość pobierania opłat od naszych Klientów do aż 300 PLN (limity wynikające z ustawy nie obowiązują!)
- znacznie korzystniejsze prowizje, niż te, które występowały przy okazji usług SMS Premium Rate
Prawda, że wygląda to naprawdę dobrze?